In de wereld van kopen en verkopen is het superbelangrijk dat mensen je aardig vinden en vertrouwen. Dat maakt echt een groot verschil. Net zoals jij waarschijnlijk geen product zou kopen van iemand die je niet vertrouwt en bij wie je je niet prettig voelt, doet de bezoeker op je website dat ook niet. Jij wilt toch ook een website waardoor bezoekers enthousiast op de koop- of contact knop klikken? Om dit te bereiken is het belangrijk dat je de bezoekers overtuigt dat je betrouwbaar bent en hun problemen begrijpt en oplost.
Maar hoe transformeer je die bezoekers in echte fans? Nou, daar komt de magische Know-Like-Trust factor om de hoek kijken. In deze blog delen we precies hoe je de Know-Like-Trust factor op een effectieve manier inzet om van je websitebezoekers loyale klanten te maken.
Dit lees je in deze blog
Wat is de Know-Like-Trust Factor precies?
De Know-Like-Trust Factor is een populair marketingconcept. Het hoofddoel? Van je bezoekers je grootste cheerleaders maken. Het is een beetje als daten, eerst moeten jullie elkaar beter leren kennen, aardig vinden en als laatste vertrouwen. Dit gebeurt wanneer je eerlijk bent, begrijpt wat je doelgroep nodig heeft en laat zien dat je weet waar je het over hebt. Als dit allemaal goed gaat, helpt deze methode je om meer te verkopen via je website.
Know: Laat je unieke persoonlijkheid zien aan de bezoeker
Voordat een bezoeker besluit tot de aankoop over te gaan, willen ze een goed beeld krijgen van wie je bent. Laat ook zien wat je doet en voor wie je dit doet, zodat bezoekers een volledig beeld krijgen van wie je bent en wat je voor hen kunt betekenen. Dus laat je niet inhouden en deel alles over je kennis, je kernwaarden en waarom je een held bent in het oplossen van problemen.
De truc? Neem een unieke tone of voice aan op je website. Hiermee maak je namelijk echt het verschil, want er is niemand precies zoals jij. En oh, die tone of voice? Die reikt verder dan alleen de over mij pagina. Trek je persoonlijkheid door op je gehele website. Als een bezoeker zich met jou kan verbinden, is de kans groot dat ze uiteindelijk tot aankoop overgaan.
Dus deel leuke verhalen, schrijf persoonlijke webteksten en beantwoord de volgende vragen voor de bezoeker: wie ben je, wat doe je, en waarom moeten bezoekers hier blij van worden?
Tekst gaat verder onder de foto
Like: Overtuig de bezoeker om fan te worden van je
De tweede stap in het proces om het creëren van een klik bij je bezoekers. Inmiddels hebben ze al heel wat over jou ontdekt, maar zijn ze al helemaal weg van je? Door het uitleven van je merkwaarden, missie, visie en overtuigingen maak je van de bezoeker je grootste fans.
Hoe je dat doet? Voor websites geldt:
- Een professioneel ontwerp waar je persoonlijkheid in terugkomt. Want je kunt nog zo’n expert zijn, als je website niet werkt of eruitziet als een word document gaat niemand je zien als die professional.
- Deel kennis en licht een tipje van de sluier op. Denk aan gratis e-books, handige sjablonen of wat nieuwsbrieven. Door te laten zien wat je in huis hebt, geef je een flinke boost aan de sympathiefactor van je bedrijf.
- Een gemakkelijke navigatie zodat jouw bezoeker super snel kan vinden wat voor hem of haar relevant is.
Trust: Wek vertrouwen en vertel waarom je de expert bent
De interesse is gewekt, nu is het tijd om aan het vertrouwen te werken. Deze stap is het doorslaggevende aspect, voordat de bezoeker daadwerkelijk overgaat tot de aankoop.
Deze onderdelen dragen bij aan de trust factor
- Social proof zoals reviews: positieve beoordelingen van andere klanten zorgen voor meer geloofwaardigheid en betrouwbaarheid. Denk ook aan logo’s van bedrijven, certificeringen of prijzen die je hebt gewonnen.
- Een veilige website: zorg voor een geldig SSL certificaat (een slotje bovenin je webadres). Een SSL-certificaat (Secure Sockets Layer-certificaat) geeft aan dat een website beveiligd is en dat de gegevens die tussen de webserver en de browser van een gebruiker worden uitgewisseld, versleuteld zijn. Super belangrijk als mensen hun gegevens doorgeven of betalen via jouw website.
- Transparante prijzen en voorwaarden: Zorg voor duidelijke prijsinformatie en algemene voorwaarden, zonder verborgen kosten. Dan weet iemand precies waar hij of zij aan toe is. Bied je garanties? Ook dat kan het vertrouwen vergroten en ervoor zorgen dat iemand sneller tot aankoop over gaat.
Tijd om aan de slag te gaan met de Know-Like-Trust Factor
Wij hopen dat we je een flinke dosis motivatie hebben gegeven om aan de slag te gaan en die Know-Like-Trust-factor in volle gang te zetten. Zo zijn je website bezoekers straks een enthousiaste fanbase die voor je in de rij willen staan. Toch nog wat extra ondersteuning nodig? Onze specialiteit ligt in het creëren van op maat gemaakte websites die zonder enige twijfel van bezoekers echte fans maken.